dinsdag 25 september 2018

De Limburger wilt een hond. Geen probleem toch? Ik ben gek op honden. Dus ik hoor je denken: waar wil je naartoe rotmens met je leuke vriend, heb je geen leven!?

Het probleem is namelijk dat hij niet zomaar een hond wilt. Hij heeft een heel specifiek ras op het oog. En zoals je kan raden is het geen alom geliefde labrador of golden retriever. Het is ook geen trouwe Jack Russel, die je zo nu en dan eens moet opheffen met je voet. Het is zelfs geen overrated mopshondje en het is al helemaal geen Husky waar je elke dag 25 km mee moet gaan wandelen.

Neen, mijn stoere lieve Limburger wilt een Vlinderhondje. Waar ik dus nog nooit van had gehoord. Een scharminkel van een beest, kleiner dan een gemiddelde huiskat maar met genoeg haar om je grootvader maandelijks van een nieuwe toupet te voorzien. Mijn lief, dat graag aan computer sleutelt, in de tuin werkt en stopcontacten kan steken wilt de meest verwijfde hond die je je maar kan inbeelden.

Maar moesten we ooit trouwen, dan kunnen we zijn alleenstaande vader toch niet helemaal alleen achterlaten? Dan blijft dat hondje wel bij 'papa' wonen. Ach neen, ik ken mezelf. Ik ben waarschijnlijk binnen de kortste keren helemaal gek van het rotbeest, en m'n vriend met slechte smaak in honden, die neem ik er dan maar bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten