woensdag 1 november 2017

Het was op

Niemand lijkt het echt te snappen, wanneer ze voor het eerst horen dat onze relatie ten onder is gegaan. We waren toch het ideale koppel? #relationshipgoals
We woonden samen in een mooie appartement. Ik en de rijke geneeskundestudent met een gouden toekomst. Hij was gek op me, betaalde hotels en diamanten ringen. Hij gaf er niet om dat ik wat dikker was geworden of dat ik herexamens had. Dus waarom had ik het dan uitgemaakt?
En dan zeg ik altijd maar: Ja, hij dronk zoveel eh...

En de mensen die in de buurt wonen die knikken dan... De veganistische tattoeƫur vanop de hoek waar hij dronken in de zaak kwam om mijn broer te spreken die daar in opleiding is. De kapster onder ons, waar hij dronken de zaak binnen kwam om te vertellen hoe goed hij wel niet was in zijn studies. De dame die in de Delhaize achter de kassa werkt, en hem dagelijks enkele flesjes whiskey zag kopen. De apothekers doorheen heel de stad, waar hij wekelijks zijn pillen kwam halen met valse voorschriften. De huisarts waar hij dronken op consultatie kwam om meer pillen te vragen.

Maar de mensen die verder weg wonen die denken dat het dan gaat over een pintje teveel zo nu en dan. Maar dat was het niet. En ik haat het om dat tegen hen te zeggen. Want ik heb het toegelaten. Hoe erg het ook was, ik heb nooit ingegrepen. En dat had ik moeten doen. Maar wanneer je in die situatie zit en weet je niet meer wat je moet doen. Wanneer je lief voor de zoveelste keer weer zat op de zetel ligt.

Op een gegeven moment is het op. En die nacht was het op, was ik op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten