vrijdag 12 januari 2018

bitter


Ik zag onlangs een video van een populaire Britse Youtuber. En het was een filmpje van een jaar of drie geleden en dus helemaal niet actueel. Ze was -al een tijdje geleden- uit een slechte relatie gekomen. En wat ze zei is me gewoon zo hard bijgebleven.

Ze sprak over het feit dat ze wanneer ze naar foto's van zichzelf kijkt, van voor haar relatie dat ze er niet noodzakelijk gelukkiger uitziet. Maar wel naïever en vrolijker. Alsof ze er nu moe uitziet, en dat je kan zien dat ze veel heeft meegemaakt. En die mooie naïviteit is uit haar ogen verdwenen.

En ik herkende mezelf daar zo hard in. Ik denk dat ik in de laatste maanden veel ouder ben geworden. Niet alleen mentaal maar ook lichamelijk. Ik ben niet verdrietig meer, en de 'pijn' is niet langer aanwezig. Maar ik ben niet dezelfde persoon als voor al deze shit begon.

Onlangs was ik na de les met enkele klasgenoten nog iets gaan drinken. En één van de meisjes had op nieuwjaarsavond een super toffe gast leren kennen. Uiteindelijk werd er ook aan mij gevraagd of ik al terug in de 'datinggame' zat. En ik zei: "Nee, ik ben nog veel te bitter!' Het was een beetje voor te lachen. Maar zo waar, ik ben nog steeds zo enorm verbittert met de hele situatie en alle gevolgen die dat met zich meegebracht heeft. En misschien is dat waarom ik er zo moe en oud uitzie, de bittere nasmaak van een slechte relatie. Wie weet? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten